
مقالات
۴
آشنایی و شناخت کلیات
انواع محتوا
پیشنیاز آموزش تولید محتوای استاندارد در فضای دیجیتالی
خلاصه :
شناخت انواع محتوا نسبت به اینکه چه چیزی میتواند برای فضای دیجیتالی مناسب باشد؛ به شما دید بهتری میبخشد.سریع میریم سر اصل مطلب!
محتوا هرچیزی است که در فضای دیجیتالی رد و بدل میشود که از یک شخص مخاطب خاص شما تا جمعی از مخاطبین استفاده میشود.
مثلا..
یک فیلم، یک صدا، یک متن یک خطی یا یک مقاله چند صفحهای و... یا ترکیبی از دو یا چند تا از اینها مثل یک مقالهای که در میان آن از تصاویر و فیلمهایی نیز استفاده شده باشد.
اما کجا و چرا و چگونهاش بماند برای مطلب بعدی
انواع محتوا را میتوان به چند صورت دسته بندی کرد:
جنسیت، بستهی ارائه، محل ارائه، مخاطب و...
فعلا بریم سراغ جنساش:
انواع محتواهای مجازی از لحاظ جنسیت
- متن ساده
- متن ترکیبی همراه با تیتر و...
- عکس/تصویر
- فیلم (هرنوعی از فیلم و انیمیشن و موضن گرافی تا... منظورمه. بعدا اگه قسمت شد در مورد انواع چندرسانهایها از جمله همین انواع فیلم هم مطلبی براتون خواهم نوشت)
- صدا (هرنوعی از فایلهای صوتی و موسیقی و...)
- تست و آزمونها...
- بستههای تعاملی (مثل فایلهای فلش که البته دیسکانتینیو شد و یا H5P که الآن روی بورسه)
- فضاهای مجازی (مثل تورهای مجازی پانوراما یا سهبعدی مثل VRML و حتی متاورس)
- نرمافزارهای مختلف (چه برای دسکتاپ یا برای گوشی و...)
- افزونههای نرمافزاری (مثل پلاگینها/قالبها/افزونههای مرورگرها و ...)
- آبجکتهای آماده (متریالها و اجسام سهبعدی قابل استفاده در نرمافزارهای مختلف و پرینت سه بعدی و...)
- پول دیجیتالی (کدها و هشهای مربوطه تا خود کدهای مالکیت رمزارزها)
حسین راد
پیارسال